Voormalig VVV-kantoor weer 'up to date'
“De verbouwing van VVV-winkel tot Maastricht Visitor Center is een wapenfeit in onze nieuwe strategie, waarin we traditie en innovatie op spanning zetten om de ‘Good Life Capital of Europe’ te worden”, aldus Lars Flinkerbusch, directeur Maastricht Marketing. Het is het eerste fysieke punt voor de organisatie, waarbij de strategie duidelijk zichtbaar en voelbaar wordt.
Voor de opening van het Maastricht Visitor Center is in samenwerking met lokale ondernemers, waaronder Mosa en Maastricht Porselein, een compleet nieuwe Maastricht merchandise lijn ontwikkeld. Ook uitgeverij Bekking & Blitz – merchandise leverancier van onder andere het Rijksmuseum – leverde een bijdrage. De Maastrichtse vestiging van de Bijenkorf heeft geadviseerd in een nieuwe kledinglijn voor alle winkelmedewerkers.
De verbouwing heeft een kleine drie maanden geduurd en wordt uit eigen middelen gefinancierd. John Aarts, Wethouder Economie (VVD): “Het Visitor Center heeft een belangrijke economische spin-off voor de stad. Met meer dan 350.000 bezoekers per jaar is het, na Amsterdam, het drukst bezochte Visitor Center van Nederland. Naar al die bezoekers geven we met dit nieuwe Visitor Center een prachtig visitekaartje af”.
Maastricht Marketing vroeg voor ontwerp en uitvoering van de verbouwing hetzelfde architectencollectief uit Amsterdam dat ook verantwoordelijk was voor de verbouwing van Boekhandel Dominicanen.