Bezoekers trekken met een blog

Gepubliceerd: 28-8-2017 09:02
Laatste update: 28-8-2017 10:04

De grootste bloggersreis ooit georganiseerd in eigen provincie, is van start gegaan. Naomi van Putten verblijft de komende tien weken in Zuid-Limburg, Maastricht en de (EU)regio. Zij zal op meerdere momenten vergezeld worden door collega-bloggers en andere media om samen met hen te publiceren over deze regio.

De campagne ‘Limburg lonkt’ is de eerste samenwerking tussen Maastricht Marketing en VVV Zuid-Limburg. Met de bloggerscampagne belichten de samenwerkende partijen meerdere aspecten van de regio. Doel van de campagne is onder andere om de verblijfsduur van bezoekers te verlengen. “Met name op doordeweekse dagen en buiten het hoogseizoen is er ruimte voor meer bezoekers”, aldus Anya Niewierra, directeur VVV Zuid-Limburg. De organisaties denken met deze campagne bezoekers te kunnen verleiden om langer te blijven door de hele regio te verkennen, ook over de grens in bijvoorbeeld Aken, Luik en Hasselt.
Blogger Naomi van Putten zal via haar blog Happy B’s – ook te volgen via het bekende bloggersplatform ‘Blog Lovin’ – vlogs, blogs, interviews en foto’s delen. Daarnaast publiceert zij op haar facebookpagina en via haar Instagramaccount. Lars Flinkerbusch, directeur Maastricht Marketing: “Door gebruik te maken van haar kanalen met trouwe volgers, door het aanhaken van meerdere bloggers en media en door het promoten van haar publicaties op social media zal het bereik en de zichtbaarheid van Zuid-Limburg, Maastricht en de EU-regio sterk toenemen. Daar gaat onze regio in constante versnelde ontwikkeling flink van profiteren.”