RTV Maastricht

Wederom grote ophef over in gebreke blijvend servicebureau

Een studentenservicebureau, dat is hetgeen Jules pretendeert te zijn. Maar over de service van deze organisatie, die bijvoorbeeld als tussenpersoon fungeert tussen student en huisbaas of woningcorporatie, is een grote groep ontevreden. Opnieuw ligt het bedrijf onder vuur.

Al eerder dit jaar maakten veel studenten hun klachten publiekelijk kenbaar en ook in maart 2017 gebeurde dit al. Nu is het weer raak. Op Facebook wordt geschreven over een studente die nog geld tegoed heeft. Op de Facebook-pagina Sharing is Caring wordt Jules-oprichtster Karin van der Ven gevraagd wanneer zij van plan is de borg van 800 euro terug te storten die de studente nog tegoed had. Al een jaar wacht zij op de teruggave, terwijl tussendoor al eens beloofd werd dat dit op korte termijn goed zou komen. Op het Facebook-bericht regent het vervolgens reacties van mensen die Jules en Karin met de grond gelijk maken. Van der Ven vertelt dat ze alles heeft doorgenomen en dat ze slechts twee voormalig klanten heeft weten te ontdekken tussen iedereen die reageerde op de post. Volgens haar is de rest nooit klant geweest van Jules. De betreffende dame over wie het gaat in de Facebook-post is inmiddels betaald, volgens Van der Ven. Op de vraag hoe het kan dat Jules wederom in gebreke blijft met het terugbetalen van borg, wil zij inhoudelijk niet ingaan.